Szkolenie zarządzanie zmianami ze wsparciem symulacja biznesowa on-line
Cele kursu / Cele nauki
- Zmiana biznesu jest skomplikowanym procesem z uwagi na stosunki pomiędzy środowiskiem biznesowym, organizacją, jej ludźmi i wspierającymi technologiami.
- Zmiana może być zainspirowana w wewnątrz organizacji lub wywołana czynnikami zewnętrznymi. W obu przypadkach udana zmiana w zarządzaniu biznesem powinna przekonać uczucia i umysły członków załogi. To z kolei wymaga od lidera grupy zrozumienia czynników motywujących każdego członka zespołu. Lider powinien być elastyczny i kreatywny w zaspokajaniu tych motywacji tak, aby wszystkie strony na tym skorzystały.
- Podczas kursu, uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób działa dynamika efektywnego zarządzania zmianami oraz w jaki sposób zidentyfikować i odblokować niechęć do zmian, co sprawi, że zespoły będą współpracować i przyspieszy się proces wdrażania programów dotyczących zmian. Uczestnicy będą także praktykować techniki komunikacji związane ze zmianą.
- Program zachęci uczestników do patrzenia na zmianę jako na okazję do motywacji i innowacji.
Tematy szkolenie zarządzanie zmianą
- Przygotowanie na zmianę
- Zmiana strategii zarządzania
- Zmiana procesu zarządzania
- Psychologia zmian
- Zarządzenie zmianami
- Komunikacja zmian
- Plan zarządzania niechęcią do zmian
- Plan na zmiany
- Aspekty organizacyjne zmian
- Zmiana technik treningowych i szkoleniowych
- Wzmocnienie zmiany
- Diagnostyka luk i zarządzanie niechęcią do zmian
- Planowanie i wdrażanie czynności naprawczych w obrębie zmian
Wyniki z nauki uczestników
Podczas kursu uczestnicy nauczą się następujących rzeczy
- Zrozumieją podstawy zarządzania zmianami poprzez identyfikację poziomów zmian.
- Zrozumieją ludzki czynnik zmiany i dowiedzą się jak pomóc ludziom efektywniej uporać się ze zmianą utrzymując ich zaangażowanie oraz prowadząc ich przez proces zmiany.
- Zrozumieją różne typy zmian, które wpływają na organizację i dowiedzą się w jaki sposób poruszać się po profesjonalnych modelach podejścia w celu wpierania oczekiwanych przez organizację wyników każdej inicjatywy zmian.
- Nauczą się identyfikować i pracować z partnerami biznesowymi w zakresie inicjatywy do zmian oraz jak planować, realizować i oceniać efektywną komunikację wymaganą do zbudowania i utrzymania ich zaangażowania.
- Nauczą się oceniać wpływy zmian w celu zbudowania zespołów efektywnie wdrażających zmiany oraz rozpoznawać i usuwać niechęć do zmian.
- Zrozumieją proces podtrzymywania zmian oraz to, w jaki sposób wdrożyć inicjatywę zmian jako nowy „standardowy model biznesu”.
Kto powinien wziąć udział?
Kurs ten jest przeznaczony dla managerów, profesjonalistów, członków zespołu lub konsultantów wdrażających lub wspomagających proces zmiany jako część ich roli oraz dla studentów szkół biznesowych i uniwersytetów, którzy biorą udział w kursach menedżerskich i potrzebują doświadczenia w zarządzaniu zmianami.
Sugerowany plan szkolenia zarządzanie zmianą
DZIEŃ 1 (wykłady i grupy dyskusyjne)
- Wstęp do zarządzania zmianami
- Dynamika zmian
- Przygotowanie do zmian
- Narzędzia do zarządzania zmianami
- Wzmacnianie zmian
DZIEŃ 2 (ćwiczenia symulacyjne)
- Wstęp do środowiska nauczania; wyjaśnienie zasad (0,5 – 1 godzina)
- Ustalanie celów dla zespołów - (15 minut)
- Rozszerzone analizy przypadków: dwie symulacje w zespołach - (2x3 godziny)
- Przypisanie tematów podczas symulacji (np.: doświadczanie i przezwyciężanie niechęci; ćwiczenia komunikacyjne)
- Ocena i informacja zwrotna - (0,5 - 1 godzina)
DZIEŃ 3 (opcjonalny)
- Przegląd kluczowych punktów nauczania
- Szczegóły kluczowych tematów
Całkowity wymagany czas: 2-3 dni