Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Kursy i treningi z przedsiębiorczości firmowej z zastosowaniem symulacji biznesu online

Ciągle zmieniające się warunki ekonomiczne sprawiają, że przedsiębiorczość musi stawać się elastyczna, adaptowalna, szybka, innowacyjna oraz charakteryzować się duchem agresywnej konkurencyjności. W takim konkurencyjnym środowisku ekonomicznym, głównym celem jest odkrycie, pozyskanie i utrzymanie przewagi nad konkurencją. Przedsiębiorcze nastawienie jest podstawowym wymaganiem dla sukcesu w biznesie nowo powstałych firm.

Definicja przedsiębiorczości firmowej

Przedsiębiorczość firmowa (Shaker A. Zahra) to zestaw czynności zaprojektowany do zwiększenia umiejętności firmy w zakresie innowacyjności, podejmowania ryzyka i korzystania z szans kreujących się na rynku. Celem przedsiębiorczości firmowej są nowe przedsięwzięcia biznesowe, nowo otwierające się rynki lub obydwa te elementy. Przedsiębiorczość firmowa to połączenie przedsiębiorczych czynności wielu uczestników (Robert A. Burgelman).

Przedsiębiorczość zewnętrzna to linia przedsiębiorczych działań łączących zasoby rozproszone po środowisku z zasobami posiadanymi przez firmę w celu stworzenia nowego układu generującego zysk finansowy. Przedsiębiorczość wewnętrzna realizowana jest w celu najefektywniejszego połączenia ze sobą zasobów wewnętrznych firmy (Michael G. Brizek).

Dlaczego przedsiębiorczość firmowa jest tak ważna?

Organizacja na wysokim poziomie przedsiębiorczości firmowej będzie miała większe szanse identyfikacji szans rynkowych oraz implementacji efektywnych rozwiązań w celu wykorzystania tych szans niż konkurencja.

Jak kultywować przedsiębiorczość firmową?

Fundamentalnym elementem przedsiębiorczości firmowej są pojedynczy ludzie. Firmy potrzebują pracowników z innowacyjnym nastawieniem. Indywidualne umiejętności w zakresie przedsiębiorczości można rozwijać za pomocą specjalistycznych szkoleń. Opisywane szkolenie – wraz z ustanawianiem firmowej kultury przedsiębiorczości – stanowić będzie jedną z najważniejszych czynności w trakcie procesu rozwoju przedsiębiorczości firmowej.

Symulacja na platformie SimTeam idealnie wpisuje się w program kursów z zakresu przedsiębiorczości. Uczestnicy praktykują pracę w zespołach, mierzą się z konkurencją i uczą się różnych technik istotnych pod kątem doskonalenia ich umiejętności.

Kursy i treningi z przedsiębiorczości firmowej z zastosowaniem symulacji biznesu online

Cele kursu / Cele nauki

  • Uczestnicy doświadczą sytuacji, w których będą mieli szansę zrozumieć i spróbować rożnych podejść do przedsiębiorczości.
  • (Wirtualne) firmy uczestników zmierzą się ze zmianami na rynku, nieoczekiwanymi okolicznościami oraz działaniami konkurencji. Będą opracowywać sposoby reakcji na te wyzwania, oceniać ryzyko i współpracować z partnerami w zespole.
  • Uczestnicy nauczą się jak patrzeć szerzej podczas podejmowania istotnych i trudnych decyzji i potrzebować będą współpracy oraz wykorzystania każdego funkcjonalnego obszaru firmy.
  • Uczestnicy będą zmuszeni do myślenia i podejmowania długofalowych decyzji, ale także do bilansowania krótko i długoterminowych celów przedsiębiorstwa.

Tematy

  • Założenie i rozwój firmy w zmieniającym się środowisku zewnętrznym.
  • Praktyka w podejmowaniu decyzji.
  • Świadomość konsekwencji decyzji finansowych.
  • Rozwój długoterminowej przewagi nad rynkową konkurencją.
  • Rozpoznawanie szans.
  • Alokacja zasobów w ramach projektów.

Wyniki z nauki uczestników

Podczas kursu uczestnicy nauczą się następujących rzeczy

  • Nauczą się funkcjonować w środowisku, w którym ich innowacyjne podejście może stanowić fundamentalny element sukcesu ich zespołu.
  • Nauczą się oceniać środowisko rynkowe oraz dostosowywać się do niego.
  • Zrozumieją ocenę ryzyka oraz zdobędą praktykę jak go podejmować.
  • Doświadczą konsekwencji finansowych swoich decyzji.
  • Zdobędą praktykę w pracy zespołowej.
  • Zrozumieją wagę strategicznego myślenia.
  • Zrozumieją koncepcję tworzenia nowego biznesu w ramach założonych firm w celu zwiększenia organizacyjnej rentowności.
  • Zdobędą praktykę w strategicznym podejściu.
  • Zwiększą świadomość oraz umiejętności rozpoznawania szans i nowych możliwości.

Kto powinien wziąć udział?

Kurs ten przeznaczony jest dla następujących uczestników.

  • Kierownicy w dużych organizacjach, których zdolności w zakresie przedsiębiorczości wymagają rozwoju.
  • Specjaliści od zakładania firm.
  • Studenci szkół biznesowych i uniwersytetów uczący się zarządzania z naciskiem na przedsiębiorczość.

Sugerowany plan szkolenia

  • Wstęp do koncepcji przedsiębiorczości firmowej (1 – 2 godziny)
  • Wstęp do środowiska nauczania i wyjaśnienie zasad symulacji (0,5 – 1 godzina)
  • Ustalanie celów dla zespołów - (0,25 godziny)
  • Realizacja symulacji zmian na rynku i wśród konkurencji w zespołach, w których uczestnicy mogą wykorzystać nabyte umiejętności w praktyce – (4 – 6 godzin)
  • Ćwiczenia tematyczne (podczas symulacji): ustalanie celów strategicznych dla firm, ocena zdarzeń rynkowych, dostosowanie strategii do zmian na rynku oraz działań konkurencji.
  • Ocena i informacja zwrotna - (0,5 - 1 godzina)

Całkowity wymagany czas: 1-1,5 dnia

 

 

Szkoła językowa L² Sp. z o.o. - Language Consulting i Szkoła języków obcych Cambridge School of English

posiadane certyfikaty, wyróżnienia, tytuły