Język angielski w firmie, szkolenia językowe w siedzibie klienta, dzień języków obcych w firmie
Język angielski w siedzibie klienta
Szkolenia językowe w siedzibie klienta mogą przybierać formę na przykład odbywających się w regularnych odstępach czasu 60-minutowych lub 90-minutowych zajęć, tematycznych warsztatów językowych, zajęć blended learning, kursów konwersacyjnych. Coraz częściej, język angielski w firmie wzbogacany jest o wykorzystanie różnych narzędzi dodatkowych wspomagających proces uczenia się języka poza 'salą lekcyjną', takich jak na przykład fiszka językowa, czy też newsletter językowy lub/i webinaria. Zarówno firmy szkoleniowe, które organizują szkolenia językowe w siedzibie klienta, jak i działy HR firm i instytucji, dążą do wdrażania nowych form wzbudzania zainteresowania oraz zwiększania motywacji kursantów do nauki języków obcych, a w szczególności języka komunikacji międzynarodowej, czyli języka angielskiego. W jaki sposób język angielski w firmie może zostać przedstawiony jako atrakcyjny benefit oferowany pracownikom przez pracodawcę? Odpowiedzią na zadane w ten sposób pytanie może być dzień języków obcych w firmie.
Szkolenia językowe i dzień języków obcych w firmie
Dzień języków obcych w firmie to dostosowane do potrzeb i polityki szkoleniowej firmy wydarzenie branżowe wzbogacające szkolenia językowe. Podstawowe korzyści, które niesie za sobą dzień języków obcych w firmie to:
- zapoznanie pracowników z zasadami, na jakich odbywają się szkolenia językowe
- zaznajomienie kursantów z polityką szkoleniową po stronie pracodawcy oraz po stronie dostawcy usług szkoleniowych
- poznanie przez kursantów przedstawicieli firmy szkoleniowej organizującej język angielski w firmie, takich jak na przykład lektorzy, native speakers, metodycy, dedykowani specjaliści do spraw obsługi klienta
- możliwość bezpośredniego kontaktu kursantów z przedstawicielami firmy szkoleniowej i uzyskanie odpowiedzi na wszelkie nurtujące kursantów pytania
- uzyskanie informacji o nowościach i nowych trendach w branży językowej i w zakresie nauki języków obcych
- otrzymanie ciekawych materiałów dydaktycznych dotyczących tematyki 'język angielski w firmie'
- możliwość zapoznania kursantów z narzędziami dodatkowymi wspierającymi proces uczenia się oraz zasadami ich obsługi
- profesjonalny oraz sympatyczny sposób prezentacji zagadnienia szkoleń językowych
Język angielski w firmie, a forma prezentacji szkoleń
Dzień języków obcych w firmie może trwać na przykład od czterech do ośmiu godzin zegarowych. Aby dzień języków obcych w firmie odbył się w komfortowych warunkach oraz na profesjonalnych zasadach, należy pomyśleć przede wszystkim o dedykowanej dla tego wydarzenia sali, sprzęcie umożliwiającym wyświetlenie prezentacji, przestrzeni na stworzenie stoiska informacyjnego, drobnych przekąskach. Przydatny okaże się również dostęp do Internetu oraz omówienie formy zaproszeń na wydarzenie językowe, jak również ram czasowych z firmą szkoleniową organizującą szkolenia językowe w siedzibie klienta. Dzień języków obcych w firmie może być albo w całości poprowadzony przez firmę szkoleniową, albo może on również zawierać element prezentacyjny po stronie na przykład działu HR firmy, w której organizowane jest dane wydarzenie. Dzień języków obcych w firmie oprócz części prezentacyjnej, stoiska może obejmować krótki humorystyczny warsztat z native speakerem oraz możliwość uczestniczenia w konwersacjach z native speakerem. Personalizacja dnia języków obcych do potrzeb danego klienta może ponadto zawierać inne elementy uzgodnione wcześniej między firmą, w której ma miejsce dane wydarzenie, a dostawcą szkoleń.
Dzień języków obcych w firmie i co potem?
Szkolenia językowe urozmaicone o dzień języków obcych w siedzibie klienta mogą zawierać element kontynuacji w kolejnych dniach po zakończeniu wydarzenia. Jak dział HR może wykorzystać dzień języków obcych w firmie dla celów promocji nauki języków obcych pośród pracowników? Określone materiały dydaktyczne oraz promocyjne, jak również zdjęcia mogą zostać umieszczone w firmowym intranecie lub firmowym newsletterze. W firmowym newsletterze może pojawić się artykuł na temat zorganizowanego wydarzenia językowego. Materiały promujące język angielski w firmie, magazyny językowe warto ułożyć lub wyeksponować w przestrzeni wspólnej dostępnej i odwiedzanej przez wszystkich pracowników, na przykład w kuchni, pomieszczeniu socjalnym, głównym holu. Pracownicy firmy mogą otrzymać określony zestaw materiałów za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Szkolenia językowe w siedzibie klienta a kalendarz szkoleń
Dzień języków obcych może odbyć się w dowolnym czasie wyznaczonym przez klienta. Może to być początek semestru lub jego koniec, rocznica współpracy z danym dostawcą, jak również każdy inny moment roku. W związku z powyższym, zapraszamy Państwa do kontaktu z L2-Language Consulting w każdym dowolnym momencie roku. Chętnie zorganizujemy dzień języków obcych w Państwa firmie i umocnimy fundament, na którym w Państwa przypadku opiera się język angielski w firmie oraz szkolenia językowe w siedzibie klienta.